Dag 5 safari.

27 februari 2019 - Nawagamuwa South, Sri Lanka

Nou mensen.. zitten op 1/3 van ons reis, dag 5 zit er weer op. Wat een heerlijke dag en mindere nacht. Pa die was zo erg aan het snurken dat ik natuurlijk niet kon slapen.. na 3 uur wakker te hebben gelegen heb ik besloten om op de badkamervloer te gaan slapen met de deur dicht. Zo kon ik hem in ieder geval veel minder goed horen. Heb daar 3 uurtjes geslapen en toen toch weer in bed gaan liggen. 6 uur opgestaan om te gaan douchen, inpakken en ontbijten.

Lijkt wel of de hotels steeds beter worden wat eten en kamers betreft. ontbijt was super! In de bus richting Habarana voor de safari tocht. 2 uurtjes in een jeep gezeten/gestaan en door de jungel van Sri Lanka gereden. Prachtige omgeving en gelukkig hebben wij best veel olifanten gezien! Dit zijn wel kleinere olifanten dan in zuid afrika en met kortere slagtanden.. maar net zo prachtig! Het was wel weer bloedje heet.. maar we gingen na de safari meer richting de bergen. Rond 4 uur waren wij in ons volgend hotel Waar ik voor komende twee nachten toch wel een eigen kamer heb geboekt..

prachtig uitzicht en nieuwe kamers.. hebben hier lekker gezeten en genoten van het uitzicht. Pa heeft eerst een massage geboekt, hij kwam helemaal zen terug, dus ging ik dat natuurlijk ook doen. Bijzondere ervaring.. eerst werd ik met alleen handdoek op een stoel gezet en ging zij best lang mijn hoofd masseren met olie. Daarna mijn schouders.. dit zittend voor een spiegel. Beetje vreemd maar met ogen dicht was het heerlijk! Daarna mocht ik gaan liggen en is de rest van mijn lichaam gemasseerd. Na een massage van meer dan een uur moest ik in een doodskist-achtig iets gaan liggen waar warmte uit kwam. Mijn hoofd buiten de kist en de rest van mijn lichaam lag in een sauna. Na 20 minuten.. en denk ook een powernap werd ik wakker gemaakt en moest ik in een klein hutje gaat zitten met houtschors en kruiden. Dit allemaal om mijn huid te verrijken met kruiden en poriën te openen.

heerlijk was dat.. en bijzonder dat het hier zo gaat.. lekker avondeten gegeten en eigenlijk is het nu alweer tijd om naar bed te gaan.. morgen 6.30 opstaan om de oude stad te gaan bezichtigen in Polonnaruwa.

Zie foto’s van de safaritocht!

1. Merel:
    27 februari 2019
    Hee Noa,

Heerlijke sauna ervaring lijkt me. Super om zo zen eruit te komen. Bijzonder om olifanten zo te zien. Gaaf hoor, een safari tocht! Geniet van deze bijzondere reis. Snurken tja, oordopjes helpen ook...hahaha.

Xxxxx
  2. Caro:
    27 februari 2019
    Hey Noa,
    Wat kun je fantastisch schrijven, erg leuk om te lezen. Zie het helemaal voor me. Hoop dat je vanavond lekker slaapt haha. Groetjes
  3. Maurice:
    2 maart 2019
    Klinkt als een top massage. Mag ook wel na een paar uurtjes badkamervloer😜