Dag 6: oude hoofdstad Polonnaruwa

28 februari 2019 - Polonnaruwa, Sri Lanka

Nou dag 6 zit er weer op voor ons (bijna, gaan nog eten en dan kletsen of slapen of geen idee). Maar eerst.. IK HEB HEERLIJK GESLAPEN!!!!! Zo dat moest er even uit!

Vandaag een bezoek gebracht aan de oude hoofdstad van Sri Lanka waar nog een deel van de tempels is overgebleven. In het jaar 1100-1200 was dit het hoofdstad en waren hier de belangrijkste tempels. Zie ook foto’s voor de tempels. Wat heel interessant was, was dat er Hindi tempels en boeddhistische tempels waren. In de Hindi tempel zagen we vooral Shiva en haar zoon, die afgebeeld is als een olifant. Genesha is de God van wijsheid. Vooral kinderen bidden voor deze God om slim te worden of te zijn en hun studie te halen. Verhaal gaat dat  .. nou er zijn eigenlijk heel veel verhalen over hoe hij een olifantenhoofd heeft gekregen. Dus daar gaan we nu ook verder niet op in.

Na onze tour door de oude stad zijn wij doorgegaan naar een lunch in een nagemaakte oude dorp. dorp ernaast verhouden lokale voedsel en bracht het naar de plek waar wij zaten. Alles was warm en lekker en eigenlijk niet zo pittig! Verschillende groente die eruit zagen als aardappel en vlees, maar ook vlees en sperziebonen. Van alles hebben wij daar geproefd, heerlijk was dat. We konden daar ook even genieten van het uitzicht over een meer met lelies..

dag was nog niet voorbij natuurlijk maar we wilden lekker naar het hotel om te genieten van het zwembad en zonsondergang. genieten van mijn laatste dag ook als 29-jarige.. zucht.. voor jullie ben ik nog een halve dag 29, maar hier helaas nog minder dan 5 uurtjes te gaan. Snik snik..

morgen vertrekken wij btw richting Kandy en stoppen we op meerdere plekken om kruiden en herbels te zien, de leeuwenrots te beklimmen en een van de mooiste boeddhistische monumenten ter wereld bezichtigen.

hoop dat jullie genieten van mijn verhalen. Zelf geniet ik hier ontzettend.. beetje verbrand maar dat hoort erbij! En nu eten!!

1. Shamon:

Ziet er super gaaf uit! Geniet er van 😊

Groetjes
  3. Merel:
    1 maart 2019
    Bijzondere tempels! Mooie rituelen en verhalen, lijkt me zo. Prachtig Noa! En die aapjes...te schattig!
  4. Maurice:
    2 maart 2019
    Mooooi om daar je 30ste te vieren!