Dag 8. Vrije dag

2 maart 2019 - Kandy, Sri Lanka

Nou eindelijk ons eerste vrije dag.. al stond er wel wat op de planning maar alles was optioneel en dichtbij. Dus we konden het op ons gemakje doen. Lekker vroeg opgestaan, zo rond 9 uur. Ontbeten bij een bake house.. duurde wel vet lang voor we ons eten hadden.. maar prima geheten voor nog geen 5 euro samen!

Daarna lekker door de markt gelopen, wat doeken gezien, sjaals en broeken. Wat leuke dingetjes gehaald en toen door de stad gelopen. Daar vonden we een leuk cafeetje met lekkere koffie een balkon met uitzicht op de straat. Heerlijk gezeten en daarna verder gelopen door de stad. Een man stopte ons vragen te stellen over ons en wat we wilden.. hij bracht ons naar een speciale zijde winkel. Daar werd alles op maat gemaakt maar ze hadden ook sjaals en broeken. Daarna werden we naar een trap geleid tussen twee winkels en achterin was een barbershop.. papa heeft een heerlijke knipbeurt gehad.. zijn stoppelbaard was eindelijk weg!! Ook gelijk gezichtsmassage erbij! Ik zat gezellig te kijken en naast me lag een vieze kakkerlak op zijn rug.. dus zoveel mogelijk negeren natuurlijk!!

Fris en fruitig is papa doorgegaan en ben naar het zwembad gegaan om even te relaxen voor ons kandy club optreden. Rond 4 uur verzamelen en met de bus naar de overkant van de stad. Daar genoten van een traditioneel kandy dans. In het hotel terug besloten om pizza te gaan eten. Wij hebben met z‘n 8ten tuk tuk’s genomen en gingen de berg op.. daar hebben wij een van de lekkerste pizza’s gegeten ever!! Zelfs de Italiaan onder ons heeft kunnen genieten! Prachtige uitkijk op kandy ook.. op terugweg gestopt bij een coffee/bar en nog wat gedronken.. lekkere mango passievrucht met limoen.. jam jam..

net of het niet genoeg was gingen we nog met 5 mensen door maar de roofbar in ons hotel.. daar nog wat cocktails gedronken en gezellig gekletst.. het fiken van de groep is dat ieder hun ding kan doen.. en samen ook gezellig is. Dus wie mee gaat gaat mee.. anders doen ze vast ook leuke dingen. Bizar hoe snel je went aan mensen als je zo vaak met ze bent.. ook wel een bijzondere ervaring om dit zo mee te maken!

Nu weer proberen te slapen naast papa.. heb oordoppen gekocht zodat ik muziek kan opzetten om zijn gesnurk niet te horen.. gisteren van een groepslid geleerd.. en dat ging redelijk goed!

Slaap lekker iedereen!! Morgen drukke dag in de bergen.. sommige gaan raften.. dat sla ik voor nu even over. Daarna gaan we naar het land van de thee, theefabtiek zien ook en naar stukje Engeland in de tropen.. tuinen en victoriaanse villa’s..

1. Merel:
    3 maart 2019
    Dat is nog eens een lekkere vrije dag zeg! Wat een chillings, Noa! Heeeeeeeerlijk! Heb je mooie spullen gekocht? Of was het meer “kijken kijken, niet kopen?”
    Kus 😘
  2. Maurice:
    4 maart 2019
    Klinkt top! Maarre, waarom sla je raften over?